Ik maak, naast documentaires voor publieke omroepen, ook videoverslagen, reportages en documentaires voor bedrijven en instellingen.

Ik maakte bijvoorbeeld twee jaar lang iedere maand de video over de Starter van de Maand in opdracht van ING, een video waarin een enthousiaste ondernemer de kans krijgt om te laten zien waarom zijn of haar nieuwe onderneming zo bijzonder en vernieuwend is.

Voor kunstproject DIS maakte ik alle video's. DIS is een project waarbij 10 gevestigde, oudere kunstenaars samen met 10 jonge talenten allemaal een werk maken dat geïnspireerd is op het gelijknamige gedicht van Jean Pierre Rawie. Ik maakte voor DIS alle introductiefilms van deelnemende kunstenaars, een korte teaser en verschillende films over de samenwerking tussen de oude en jonge kunstenaars die deelnemen aan DIS, over welk werk ze gaan maken en over het gedicht DIS. Verder zien we in een andere film hoe de samenwerking tussen jong & oud daadwerkelijk verloopt. Vanaf 4 juli 2015 werden alle werken geëxposeerd, eerst in Atrium in Den Haag en daarna reisde de expositie ongeveer een half jaar lang verder door Nederland.

Voor Day a Week School, een school voor cognitief talentvolle leerlingen in Amsterdam, maakte ik de volgende voorlichtingsfilm:

Voor het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam maakte ik een film over de Talentenjacht 2013.

Voor de Nederlandse Spoorwegen maakte ik een serie interne video's voor het personeel om een bepaalde mate van gedragsverandering te bewerkstelligen rond het thema veiligheid.

Voor de Wis- en Natuurkundefaculteit van de Vrije Universiteit maakte ik een reeks documentair gedraaide registraties van colleges zodat de docenten elkaar kunnen adviseren over hun manier van lesgeven.

Voor de Provincie Noord-Holland en Bureau Jeugdzorg maakte ik een bijzondere film waarin Pierre Bokma, die tijdens zijn hele jeugd onder toezicht van Jeugdzorg stond, advies gaf aan een 15-jarig meisje dat nu onder toezicht staat. Deze film werd gemaakt in opdracht van Publicis Consultants | Van Sluis, in samenwerking met VanHeemstra Producties.


Voor Hartog's Volkoren Bakkerij in Amsterdam maakte ik de documentaire 'Het geheim van de rij'. Iedere dag weer staat daar een lange rij voor de deur. En dat terwijl er nog veel meer bakkers zijn in Amsterdam waar je meteen aan de beurt bent. Doen ze daar iets speciaals in dat brood of juist niet? De DVD wordt verkocht in de bakkerij en is gemaakt in een oplage van 4000 stuks. De producent van de film is Wenneker.tv. De film werd genomineerd voor de Gouden Reiger 2009. Hier kun je de film zien:


Voor advocatenkantoor Kennedy Van der Laan in Amsterdam maakte ik een inspirerend videoverslag van hun Innovatieweek in mei 2009. Ook maakte ik filmpjes over maatschappelijk verantwoord ondernemen die nu op hun site te zien zijn.

Voor de Autoriteit Financiele Markten maakte ik een film over de financiële dienstverlening over 10 jaar. Hoe zou het er dan uitzien? Specialisten laten er hun licht over schijnen. In opdracht van Folkert Mulder & AFM.

Diverse opdrachtfilms zijn verzameld in het volgende YouTube-kanaal: